Van Saane       coaching, training en advies

Van Saane
coaching training advies

Gastvrijheid

Een prima klantcontact is van zeer groot belang voor jouw organisatie. Bij Gastvrijheid staat de klant centraal. Je moet contact met de klant maken. Je past je aan bij de eisen en wensen van de klant, maar altijd in het redelijke.  Het betekent overleven en groeien in een maatschappij die sterk aan het veranderen is.
Er zijn vaak vele aanbieders in een branche, met nagenoeg dezelfde producten en diensten, voor ongeveer dezelfde prijs. Wat je moet onderscheiden van de ander is persoonlijke service, het klantcontact en de oprechte interesse in de klant. Je dient nog creatiever, professioneler en servicegericht te zijn dan de ander. Per slot van rekening, krijgt je jouw salaris van de klant.

Je moet het verschil willen maken!

De klant moet zich hartelijk welkom voelen, op zijn gemak en het gevoel hebben dat jij blij bent met zijn bezoek. Als je tevreden terugkomende klanten wilt hebben, die positief over jouw bedrijf (en over jou persoonlijk) praten, dan moet je zorgen voor een goed gevoel bij de klant. Klanten willen persoonlijk geholpen worden, vriendelijk, snel en deskundig! Verras jouw klant, durf een stapje extra te zetten en leg de klant "in de watten".
Als je dit allemaal doet, doe het dan oprecht. Het moet geen "kunstje" zijn. Dat merkt jouw klant direct.

GASTVRIJHEID IS EEN KEUZE!

*  oprechte aandacht
*  oprechte interesse
*  oprechte service

DE 4 G's
Gemak  ( maak het de klant gemakkelijk)
Gewin   ( de klant wil besparen)
Genot   ( verras de klant, leg hem in de watten)
Geluk    ( creëer een gelukzalig gevoel)

DE 6 O's
Oplossingsgericht
Open
Opgeruimd
Oprecht
Ondersteunend
Oog hebben voor


Het perfecte terras - Lebbis